Nawigacja

    Forum gry wizards-rpg.pl
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Detainee
    Detainee

    Detainee

    @Detainee

    8
    Reputacja
    31
    Posty
    255
    Wyświetlenia
    1
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    Dołączono Ostatnio online
    Lokalizacja Droga Mleczna. Układ Słoneczny. Planeta Ziemia.

    • Profil
    • Więcej
      • Obserwowani
      • Obserwujący
      • Tematy
      • Posty
      • Najlepsze
      • Grupy
    Detainee Obserwuj

    Posty napisane przez Detainee

    RE: Nowe warianty podróżowania - Po szkole.

    W kwestii zwierząt. Przed oczami miałem taką wizję, iż zwierzęta nie będą tylko jako środek transportu, a także jako po prostu zwierzak. Gracz musiałby nim się zajmować, karmić, poić, opiekować się i itd. W zamian, zwierzak będzie mógł dawać składniki alchemiczne, bądź będziemy mogli nim podróżować. A kto wie, może wykorzystać go do walki? Jako wsparcie? 😄 Dużo opcji jest, aby móc to fajnie poprowadzić.

    Odnośnie portali i teleportacji grupowej. Nie jestem przekonany do samoistnych portali. To byłoby zbyt łatwe. Za łatwe. 😄 A odnośnie różnicy między tym, a tym. Zamysł jest taki, aby przy teleportacji grupowej, móc teleportować kilka osób naraz. A w przypadku portalu, to żeby każdy mógł z niego skorzystać. Możliwe, że to nie jest zbyt duża różnica, jednak są to dwie różne drogi, w które gracz mógłby pójść. 😜

    napisane w Pomysły •
    RE: Kominek.

    @Nexos
    Nie wiem co to za badziew. 🙂 Podobne to nie to samo. 😆

    @Butlerka
    W kwestii eliksirów. W szkole nie. Ale kto powiedział, że całe życie spędzisz w szkole? Rozgrywka nie opiera się tylko na tym, aby wieczność spędzić w jednej lokacji, a ruszyć w świat. 😜 A skoro ruszyć to musi być miejsce, w którym będzie można rozpalić ogień i przyrządzić eliksir. Ognisko, Kominek, Aparatura Alchemiczna. Dużo wariantów, dużo do wyobrażenia. 😄

    napisane w Pomysły •
    Kominek.

    W tym pomyśle chciałbym poruszyć kwestię dodania rozbudowanego elementu zwanego kominkiem. Najprościej mówiąc, braku dość mocno elementu, który jest nie tylko użytkowy, a także ozdobny. Ciepło, transport, komunikacja i wiele innych zastosowań, które kryje kominek postaram się opisać poniżej. 🙂

    Funkcje kominka:

    • Spalanie niepotrzebnych przedmiotów – Z czasem dojdziemy do momentu, w którym posiadać będziemy przedmioty, których nie będziemy mogli sprzedać, albo przekazać innej osobie, a miejsce w bagażach jest ograniczone. Według mnie powinna zostać oddana możliwość spalania większości przedmiotów. Ułatwi to wszystkim nad zapanowaniem nad swoim nieużywanym ekwipunkiem. 😆

    • Transport – Wewnętrzna sieć transportowa z wykorzystaniem połączeń kominkowych. Jednak, żeby nie iść na łatwiznę i nie kopiować w słowo w słowo z HP, zastosować możemy w kominku portal. Coś na wzór stawianych portali w grach przez magów, jednak w obrębie kominka z wykorzystaniem super magicznego przedmiotu. No chyba, że zerżnie się 1do1 rozwiązanie z HP. 🙂

    • Przygotowywanie posiłku – A czemu nie? W grze nie ma głodu ani pragnienia, lecz czemu nie pójść w stronę pozytywnych i negatywnych bonusów na wzór eliksirów?

    • Przygotowywanie eliksirów – W jakimś miejscu trzeba przygotowywać eliksiry, a miejsce nad ogniem w kominku to idealne miejsce dla takich rzeczy. 🙂

    • Ogrzewanie – Kojarzycie funkcjonowanie kominka w Simsach? Gracz mógł do niego podejść i się ogrzać. I dokładnie takie same działanie to miałoby. Gracz takim działaniem otrzymywałby bonus energii na 10 – 15 minut, zaś dane pomieszczenie w przypadku rozpalonego kominka, generowałoby bonus do energii w wysokości 10%. Ot prosta i fajna rzecz.

    • Walor wizualny – Funkcja przyszłościowa. Co gdyby w przyszłości, gracze byli w gildiach, albo mieli własne domy, w których mogliby mieć kominek i ten właśnie kominek mógłby być indywidualnie dostosowywany do tego co chciałby gracz. Rzecz jasna to tylko opis, ale niektórych taki opis i możliwość mogłaby cieszyć. Zmiana kolor płomienia, wykonania, ozdób. Wiele możliwości, które mogłyby ucieszyć oko. 🙂

    Oto kilka możliwości zastosowania kominka, które mogłyby lekko urozmaicić rozgrywkę. 🙂

    napisane w Pomysły •
    Nowe warianty podróżowania - Po szkole.

    Jak nazwa sugeruje, chciałbym zaproponować nowe możliwości podróżowania w świecie gry. Z racji, iż nie ma konieczności sztywnego trzymania się uniwersum HP, więc wiele pomysłów będzie bardziej lub mniej trafionych. 🙂

    A. Teleportacja.
    Opis: Najprostszy sposób podróżowania, a zarazem najbardziej niebezpieczny z możliwych jaki może być. Od osoby korzystającej z tego zakresu magii, wymagana będzie wysoka znajomość teorii oraz praktyki w korzystaniu.

    Sposób korzystania: W praktycznie w każdym miejscu na świecie z wyjątkiem miejsc, w którym specjalne zabezpieczenia magiczne uniemożliwiają skorzystania z tego. Np. Tereny Szkoły. Urząd Magii. Więzienie. Użycie umiejętności dostępne byłoby z poziomu lokacji, na wzór zaklęć. W przypadku niemożności skorzystania z umiejętności, bądź niepowodzenie wyświetlany byłby odpowiedni komunikat.

    Efekty Uboczne:

    • Zła Teleportacja – Trafienie na inną lokację, niż się planowało.
    • Zła Teleportacja 2 – Gracz trafia do wybranej lokacji, lecz materializuje się w niebezpieczny sposób i traci 30 pkt życia oraz 30 pkt energii.
    • Bardzo Zła Teleportacja – Gracz traci 50% życia oraz energii. 75% szans na trafienie do innej lokacji, niż się planowało.
    • Fatalna Teleportacja – Gracz ląduje na oddziale magicznego szpitala. Przez 8 godzin gracz nie ma możliwości korzystania z ruchów.
    • Teleportacja w barierę przeciw teleportacji – Gracz odbija się od bariery i traci 25% energii i życia. 10% na trafienie do innej lokacji w ramach odbicia się.

    W/w warianty uzależnione byłyby od poziomu umiejętności korzystania, a także innych, losowych czynników.

    Warunki skorzystania:

    • Umiejętność korzystania z teleportacji. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności teleportacji.
    • 10 pkt energii.

    B. Portal.
    Opis: Alternatywa dla teleportacji zwykłej i grupowej. Portal, magiczna struktura dla teleportacji grupowej, bądź samodzielnej. Idealne rozwiązanie dla magów, którzy chcą się pochwalić bardzo zaawansowaną magią transportową.

    Sposób korzystania: Tak jak w przypadku teleportacji, gracz z poziomu lokacji miałby dostęp do utworzenia portalu do danej lokacji. Po utworzeniu, wszystkie osoby znajdujące się w danej lokacji, będą miały możliwość skorzystania z niego. Portal będzie trwał przez 5 minut, aż sam się nie zamknie. Wprowadzić można specjalne zaklęcie, którym będzie możliwość zamknięcia otwartego portalu wcześniej. Gracz przed wstąpieniem w portal, posiadać będzie informację jaki jest poziom portalu. Stabilny, Słaby, Bardzo Słaby.

    Efekty Uboczne:

    • Teleportacja w barierę przeciw teleportacji – Gracz odbija się od bariery i traci 25% energii i życia. 10% na trafienie do innej lokacji w ramach odbicia się.
    • Słaby Portal – Zdestabilizowany portal ma 25%-50% szanse na wyrzucenie nas w inne miejsce, zabierając 30 pkt życia oraz energii.
    • Bardzo Słaby Portal – 75% szans na wylądowanie w szpitalu z powodu wyrzucenia nas w niebezpieczne miejsce.

    Warunki skorzystania:

    • Umiejętność korzystania z portali. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności portali.
    • 50 pkt energii – postawienie postalu.
    • Osoba korzystająca z portalu – 10 pkt. Energii.

    C. Teleportacja Grupowa.
    Opis: Jak nazwa sugeruje, jest to teleportacja grupa. Rozwinięcie zwykłej teleportacji, tyle że grupowej, dla wielu osób.

    Sposób korzystania: Taki sam sposób jak zwykłą teleportację, jednak w przypadku wybrania grupowej, tworzona byłaby w danej lokacji grupa wycieczkowa. Każdy zainteresowany mógłby dołączyć i udać się z graczem do danej lokacji. Lokacja byłaby wybierana przed utworzeniem wycieczki, a gracz tylko musiałby zaakceptować graczy, a potem zaakceptować podróż.

    Efekty Uboczne: Jak przy zwykłej teleportacji.

    Warunki skorzystania:

    • Maksymalny poziom standardowej teleportacji.
    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności teleportacji grupowej.
    • Umiejętność korzystania z teleportacji grupowej. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
    • Osoba korzystająca z teleportacji grupowej – ta, która będzie dołączać do grupy, nie musi znać się na teleportacji, by móc z tego skorzystać.

    D. Miotła.
    Opis: Najbardziej popularny środek transportowy jaki można sobie wymyślić. Miotły wszystkich rodzajów od wieków umożliwiały każdej magicznej istocie transport szybszy niż własne nogi. Idealne narzędzie do dalekich podróży, a także dla tych, którzy nie znają teleportacji.

    Sposób korzystania: Tereny zewnętrzne z pola poziomu akcji, tak jak zaklęcie.

    Efekty Uboczne:

    • Spadnięcie z miotły – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Uderzenie przez piorun – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Zderzenie z samolotem – Utrata 75% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Zauważenie przez osoby niemagiczne – 5% szans, oficjalna kara finansowa w wysokości 1000 lokalnej waluty.

    Warunki skorzystania:

    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności latania.
    • Miotła w ekwipunku. Czas oraz szanse na efekty uboczne uzależnione od rodzaju miotły.
    • Umiejętność korzystania z mioteł (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szanse, że nic na się nie stanie podczas lotu.

    E. Magiczne Stworzenie.
    Opis: Nie mogło zabraknąć magicznych stworzeń do transportu w dalekie rejony. Kto by nie chciał podróżować na jednorożcu, smoku albo na hipogryfie? No właśnie. A przy okazji jaki szpan. Teleportacja jest dla mięczaków!

    Sposób korzystania: Tereny Zewnętrzne. Stajnie lub miejsca, gdzie przebywa zwierzak.

    Efekty Uboczne:

    • Spadnięcie ze zwierzaka – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Uderzenie przez piorun – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Zderzenie z samolotem – Utrata 75% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu. Ujemne statystyki dla zwierzaka. Minus do zaufania.
    • Zauważenie przez osoby niemagiczne – 5% szans, oficjalna kara finansowa w wysokości 1000 lokalnej waluty.

    Warunki skorzystania:

    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności latania danym stworzeniem.
    • Umiejętność korzystania z latania na żywej istocie (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szanse, że nic na się nie stanie podczas lotu.
    • Żywa Istota w stajni lub w miejscu, w którym będzie przebywać.
    • Miejsce docelowe musi zawierać stajnie lub miejsce dla zwierzaka.
    • Dobre relacje ze zwierzakiem.
    • Zwierzak musi być nakarmiony, napojony, zadbany i wypoczęty w celu podjęcia podróży. Więcej informacji w pomyśle – Zwierzaki.

    Jest to wstępne lista możliwych teleportacji. Można do tego dodać latanie magicznym dywanem, bądź lewitację i lot dzięki niej. Nie można zapomnieć także o kominkach!

    PS. Wszystkie wyżej wymienione metody są przeznaczone na okres po skończeniu szkoły, a także do hardej obróbki. 🙂

    napisane w Pomysły •
    RE: Małe pomysły

    Ja mam taki mały pomysł, sugestię. Do opcji przekazywania przedmiotów innym osobom, miło byłoby wprowadzić zabezpieczenie w postaci każdorazowego zaakceptowania przekazywanej rzeczy. Wymagać to będzie dodatkowego, jednego kliknięcia, ale dzięki temu unikniemy niepotrzebnych sytuacji z wysyłaniem przypadkowo tego czego nie chcieliśmy. 😜

    napisane w Pomysły •
    RE: Zmiana domu

    Dokładnie.
    Monety można zdobyć na dwa sposoby - aktywność w grze lub żywa gotówka.
    Tak naprawdę od nas zależy, jak to zdobędziemy.

    napisane w Pomysły •
    RE: Zmiana domu

    Ja jestem za. Ale to byłoby zbyt łatwe. 😄
    To jest losowość i powinniśmy się z tym pogodzić. 🙂
    Jednak bardziej widziałbym to jako usługę za monety, albo coś w tym stylu.

    napisane w Pomysły •
    RE: Pomysły/Sugestie odnośnie fabuły/klimatu itd.

    To może ja zacznę. 🙂
    W nawiązaniu do dyskusji z wątku: - Kilka słów o klimacie

    Postanowiłem na wstępie zadać dwa główne, zasadnicze pytania, które zdefiniują cały klimat. Bez odpowiedzenia sobie na te istotne pytania, nie jesteśmy w stanie przejść dalej. Zrobić następnego kroku. Przedstawionymi propozycjami w głównej mierze sugerowałem się ze wspomnianego wątku.

    1. Ramy czasowe umiejscowienia rozgrywki.
      A. Przed wydarzeniami, które znamy z historii Harrego Pottera.
      B. Po siódmym tomie, po ubiciu Czarnego Pana, a przed wydarzeniami z książki "Przeklęte Dziecko"
      C. Przed wydarzeniami, które znamy, coś w okolicach filmu "Niesamowite Stworzenia"
      D. Czas po wydarzeniach z książki "Przeklęte Dziecko".
      E. W okresie trwania serii Harry Potter, lecz bez głównych bohaterów - Mowa o uczniach.

    Punkt E, dodałem dodatkowo. Jeżeli coś pominąłem, przepraszam. 🙂

    1. Umiejscowienie fabuły.
      A. Czy fabuła skupiać się ma jedynie na terenie szkoły oraz Hogsmeade z przeznaczeniem tylko i wyłącznie dla uczniów. Brak grywalnych dorosłych postaci z kilkoma, uargumentowanymi przypadkami. Całe życie, cała historia, dosłownie wszystko tylko i wyłącznie skupione na szkole?
      B. Wolna swoboda. Gracz może się wcielać w ucznia bądź dorosłego i bez przeszkód odgrywać swoją rolę. Oczywiście w granicach rozsądku i zasad. (Dorosły bez pozwolenia nie mógł się pojawić w szkole)
      C. W pełni skupić się na szkole, jak w punkcie A, jednak z czasem poszerzyć fabułę o rozgrywkę dla dorosłych postaci, aby one także nie zostały pokrzywdzone.

    Zderzenie ideologii w tej kwestii opisane zostało we wskazanym wątku. 🙂


    Zapraszam do przeczytania wątku, analizy i zaproponowania własnych pomysłów i sugestii do fabuły. A przede wszystkim zapraszam do dyskusji odnośnie dwóch głównych pytań. 🙂

    napisane w Dział Klimatyczny •