Jak nazwa sugeruje, chciałbym zaproponować nowe możliwości podróżowania w świecie gry. Z racji, iż nie ma konieczności sztywnego trzymania się uniwersum HP, więc wiele pomysłów będzie bardziej lub mniej trafionych.
A. Teleportacja.
Opis: Najprostszy sposób podróżowania, a zarazem najbardziej niebezpieczny z możliwych jaki może być. Od osoby korzystającej z tego zakresu magii, wymagana będzie wysoka znajomość teorii oraz praktyki w korzystaniu.
Sposób korzystania: W praktycznie w każdym miejscu na świecie z wyjątkiem miejsc, w którym specjalne zabezpieczenia magiczne uniemożliwiają skorzystania z tego. Np. Tereny Szkoły. Urząd Magii. Więzienie. Użycie umiejętności dostępne byłoby z poziomu lokacji, na wzór zaklęć. W przypadku niemożności skorzystania z umiejętności, bądź niepowodzenie wyświetlany byłby odpowiedni komunikat.
Efekty Uboczne:
- Zła Teleportacja – Trafienie na inną lokację, niż się planowało.
- Zła Teleportacja 2 – Gracz trafia do wybranej lokacji, lecz materializuje się w niebezpieczny sposób i traci 30 pkt życia oraz 30 pkt energii.
- Bardzo Zła Teleportacja – Gracz traci 50% życia oraz energii. 75% szans na trafienie do innej lokacji, niż się planowało.
- Fatalna Teleportacja – Gracz ląduje na oddziale magicznego szpitala. Przez 8 godzin gracz nie ma możliwości korzystania z ruchów.
- Teleportacja w barierę przeciw teleportacji – Gracz odbija się od bariery i traci 25% energii i życia. 10% na trafienie do innej lokacji w ramach odbicia się.
W/w warianty uzależnione byłyby od poziomu umiejętności korzystania, a także innych, losowych czynników.
Warunki skorzystania:
- Umiejętność korzystania z teleportacji. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
- Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności teleportacji.
- 10 pkt energii.
B. Portal.
Opis: Alternatywa dla teleportacji zwykłej i grupowej. Portal, magiczna struktura dla teleportacji grupowej, bądź samodzielnej. Idealne rozwiązanie dla magów, którzy chcą się pochwalić bardzo zaawansowaną magią transportową.
Sposób korzystania: Tak jak w przypadku teleportacji, gracz z poziomu lokacji miałby dostęp do utworzenia portalu do danej lokacji. Po utworzeniu, wszystkie osoby znajdujące się w danej lokacji, będą miały możliwość skorzystania z niego. Portal będzie trwał przez 5 minut, aż sam się nie zamknie. Wprowadzić można specjalne zaklęcie, którym będzie możliwość zamknięcia otwartego portalu wcześniej. Gracz przed wstąpieniem w portal, posiadać będzie informację jaki jest poziom portalu. Stabilny, Słaby, Bardzo Słaby.
Efekty Uboczne:
- Teleportacja w barierę przeciw teleportacji – Gracz odbija się od bariery i traci 25% energii i życia. 10% na trafienie do innej lokacji w ramach odbicia się.
- Słaby Portal – Zdestabilizowany portal ma 25%-50% szanse na wyrzucenie nas w inne miejsce, zabierając 30 pkt życia oraz energii.
- Bardzo Słaby Portal – 75% szans na wylądowanie w szpitalu z powodu wyrzucenia nas w niebezpieczne miejsce.
Warunki skorzystania:
- Umiejętność korzystania z portali. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
- Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności portali.
- 50 pkt energii – postawienie postalu.
- Osoba korzystająca z portalu – 10 pkt. Energii.
C. Teleportacja Grupowa.
Opis: Jak nazwa sugeruje, jest to teleportacja grupa. Rozwinięcie zwykłej teleportacji, tyle że grupowej, dla wielu osób.
Sposób korzystania: Taki sam sposób jak zwykłą teleportację, jednak w przypadku wybrania grupowej, tworzona byłaby w danej lokacji grupa wycieczkowa. Każdy zainteresowany mógłby dołączyć i udać się z graczem do danej lokacji. Lokacja byłaby wybierana przed utworzeniem wycieczki, a gracz tylko musiałby zaakceptować graczy, a potem zaakceptować podróż.
Efekty Uboczne: Jak przy zwykłej teleportacji.
Warunki skorzystania:
- Maksymalny poziom standardowej teleportacji.
- Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności teleportacji grupowej.
- Umiejętność korzystania z teleportacji grupowej. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
- Osoba korzystająca z teleportacji grupowej – ta, która będzie dołączać do grupy, nie musi znać się na teleportacji, by móc z tego skorzystać.
D. Miotła.
Opis: Najbardziej popularny środek transportowy jaki można sobie wymyślić. Miotły wszystkich rodzajów od wieków umożliwiały każdej magicznej istocie transport szybszy niż własne nogi. Idealne narzędzie do dalekich podróży, a także dla tych, którzy nie znają teleportacji.
Sposób korzystania: Tereny zewnętrzne z pola poziomu akcji, tak jak zaklęcie.
Efekty Uboczne:
- Spadnięcie z miotły – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
- Uderzenie przez piorun – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
- Zderzenie z samolotem – Utrata 75% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
- Zauważenie przez osoby niemagiczne – 5% szans, oficjalna kara finansowa w wysokości 1000 lokalnej waluty.
Warunki skorzystania:
- Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności latania.
- Miotła w ekwipunku. Czas oraz szanse na efekty uboczne uzależnione od rodzaju miotły.
- Umiejętność korzystania z mioteł (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szanse, że nic na się nie stanie podczas lotu.
E. Magiczne Stworzenie.
Opis: Nie mogło zabraknąć magicznych stworzeń do transportu w dalekie rejony. Kto by nie chciał podróżować na jednorożcu, smoku albo na hipogryfie? No właśnie. A przy okazji jaki szpan. Teleportacja jest dla mięczaków!
Sposób korzystania: Tereny Zewnętrzne. Stajnie lub miejsca, gdzie przebywa zwierzak.
Efekty Uboczne:
- Spadnięcie ze zwierzaka – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
- Uderzenie przez piorun – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
- Zderzenie z samolotem – Utrata 75% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu. Ujemne statystyki dla zwierzaka. Minus do zaufania.
- Zauważenie przez osoby niemagiczne – 5% szans, oficjalna kara finansowa w wysokości 1000 lokalnej waluty.
Warunki skorzystania:
- Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności latania danym stworzeniem.
- Umiejętność korzystania z latania na żywej istocie (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szanse, że nic na się nie stanie podczas lotu.
- Żywa Istota w stajni lub w miejscu, w którym będzie przebywać.
- Miejsce docelowe musi zawierać stajnie lub miejsce dla zwierzaka.
- Dobre relacje ze zwierzakiem.
- Zwierzak musi być nakarmiony, napojony, zadbany i wypoczęty w celu podjęcia podróży. Więcej informacji w pomyśle – Zwierzaki.
Jest to wstępne lista możliwych teleportacji. Można do tego dodać latanie magicznym dywanem, bądź lewitację i lot dzięki niej. Nie można zapomnieć także o kominkach!
PS. Wszystkie wyżej wymienione metody są przeznaczone na okres po skończeniu szkoły, a także do hardej obróbki.