Nowe warianty podróżowania - Po szkole.



  • Jak nazwa sugeruje, chciałbym zaproponować nowe możliwości podróżowania w świecie gry. Z racji, iż nie ma konieczności sztywnego trzymania się uniwersum HP, więc wiele pomysłów będzie bardziej lub mniej trafionych. 🙂

    A. Teleportacja.
    Opis: Najprostszy sposób podróżowania, a zarazem najbardziej niebezpieczny z możliwych jaki może być. Od osoby korzystającej z tego zakresu magii, wymagana będzie wysoka znajomość teorii oraz praktyki w korzystaniu.

    Sposób korzystania: W praktycznie w każdym miejscu na świecie z wyjątkiem miejsc, w którym specjalne zabezpieczenia magiczne uniemożliwiają skorzystania z tego. Np. Tereny Szkoły. Urząd Magii. Więzienie. Użycie umiejętności dostępne byłoby z poziomu lokacji, na wzór zaklęć. W przypadku niemożności skorzystania z umiejętności, bądź niepowodzenie wyświetlany byłby odpowiedni komunikat.

    Efekty Uboczne:

    • Zła Teleportacja – Trafienie na inną lokację, niż się planowało.
    • Zła Teleportacja 2 – Gracz trafia do wybranej lokacji, lecz materializuje się w niebezpieczny sposób i traci 30 pkt życia oraz 30 pkt energii.
    • Bardzo Zła Teleportacja – Gracz traci 50% życia oraz energii. 75% szans na trafienie do innej lokacji, niż się planowało.
    • Fatalna Teleportacja – Gracz ląduje na oddziale magicznego szpitala. Przez 8 godzin gracz nie ma możliwości korzystania z ruchów.
    • Teleportacja w barierę przeciw teleportacji – Gracz odbija się od bariery i traci 25% energii i życia. 10% na trafienie do innej lokacji w ramach odbicia się.

    W/w warianty uzależnione byłyby od poziomu umiejętności korzystania, a także innych, losowych czynników.

    Warunki skorzystania:

    • Umiejętność korzystania z teleportacji. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności teleportacji.
    • 10 pkt energii.

    B. Portal.
    Opis: Alternatywa dla teleportacji zwykłej i grupowej. Portal, magiczna struktura dla teleportacji grupowej, bądź samodzielnej. Idealne rozwiązanie dla magów, którzy chcą się pochwalić bardzo zaawansowaną magią transportową.

    Sposób korzystania: Tak jak w przypadku teleportacji, gracz z poziomu lokacji miałby dostęp do utworzenia portalu do danej lokacji. Po utworzeniu, wszystkie osoby znajdujące się w danej lokacji, będą miały możliwość skorzystania z niego. Portal będzie trwał przez 5 minut, aż sam się nie zamknie. Wprowadzić można specjalne zaklęcie, którym będzie możliwość zamknięcia otwartego portalu wcześniej. Gracz przed wstąpieniem w portal, posiadać będzie informację jaki jest poziom portalu. Stabilny, Słaby, Bardzo Słaby.

    Efekty Uboczne:

    • Teleportacja w barierę przeciw teleportacji – Gracz odbija się od bariery i traci 25% energii i życia. 10% na trafienie do innej lokacji w ramach odbicia się.
    • Słaby Portal – Zdestabilizowany portal ma 25%-50% szanse na wyrzucenie nas w inne miejsce, zabierając 30 pkt życia oraz energii.
    • Bardzo Słaby Portal – 75% szans na wylądowanie w szpitalu z powodu wyrzucenia nas w niebezpieczne miejsce.

    Warunki skorzystania:

    • Umiejętność korzystania z portali. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności portali.
    • 50 pkt energii – postawienie postalu.
    • Osoba korzystająca z portalu – 10 pkt. Energii.

    C. Teleportacja Grupowa.
    Opis: Jak nazwa sugeruje, jest to teleportacja grupa. Rozwinięcie zwykłej teleportacji, tyle że grupowej, dla wielu osób.

    Sposób korzystania: Taki sam sposób jak zwykłą teleportację, jednak w przypadku wybrania grupowej, tworzona byłaby w danej lokacji grupa wycieczkowa. Każdy zainteresowany mógłby dołączyć i udać się z graczem do danej lokacji. Lokacja byłaby wybierana przed utworzeniem wycieczki, a gracz tylko musiałby zaakceptować graczy, a potem zaakceptować podróż.

    Efekty Uboczne: Jak przy zwykłej teleportacji.

    Warunki skorzystania:

    • Maksymalny poziom standardowej teleportacji.
    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności teleportacji grupowej.
    • Umiejętność korzystania z teleportacji grupowej. (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szansa bezproblemowej teleportacji. Efekty negatywne uzależnione od lokacji, do której się gracz będzie teleportował.
    • Osoba korzystająca z teleportacji grupowej – ta, która będzie dołączać do grupy, nie musi znać się na teleportacji, by móc z tego skorzystać.

    D. Miotła.
    Opis: Najbardziej popularny środek transportowy jaki można sobie wymyślić. Miotły wszystkich rodzajów od wieków umożliwiały każdej magicznej istocie transport szybszy niż własne nogi. Idealne narzędzie do dalekich podróży, a także dla tych, którzy nie znają teleportacji.

    Sposób korzystania: Tereny zewnętrzne z pola poziomu akcji, tak jak zaklęcie.

    Efekty Uboczne:

    • Spadnięcie z miotły – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Uderzenie przez piorun – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Zderzenie z samolotem – Utrata 75% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Zauważenie przez osoby niemagiczne – 5% szans, oficjalna kara finansowa w wysokości 1000 lokalnej waluty.

    Warunki skorzystania:

    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności latania.
    • Miotła w ekwipunku. Czas oraz szanse na efekty uboczne uzależnione od rodzaju miotły.
    • Umiejętność korzystania z mioteł (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szanse, że nic na się nie stanie podczas lotu.

    E. Magiczne Stworzenie.
    Opis: Nie mogło zabraknąć magicznych stworzeń do transportu w dalekie rejony. Kto by nie chciał podróżować na jednorożcu, smoku albo na hipogryfie? No właśnie. A przy okazji jaki szpan. Teleportacja jest dla mięczaków!

    Sposób korzystania: Tereny Zewnętrzne. Stajnie lub miejsca, gdzie przebywa zwierzak.

    Efekty Uboczne:

    • Spadnięcie ze zwierzaka – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Uderzenie przez piorun – Utrata 20% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu.
    • Zderzenie z samolotem – Utrata 75% życia oraz wylądowanie w losowej lokacji na drodze do celu. Ujemne statystyki dla zwierzaka. Minus do zaufania.
    • Zauważenie przez osoby niemagiczne – 5% szans, oficjalna kara finansowa w wysokości 1000 lokalnej waluty.

    Warunki skorzystania:

    • Wykonanie serii questów umożliwiających podwyższenie umiejętności latania danym stworzeniem.
    • Umiejętność korzystania z latania na żywej istocie (Od poziomu 1 do 10). Poziom 10 – prawie 100% szanse, że nic na się nie stanie podczas lotu.
    • Żywa Istota w stajni lub w miejscu, w którym będzie przebywać.
    • Miejsce docelowe musi zawierać stajnie lub miejsce dla zwierzaka.
    • Dobre relacje ze zwierzakiem.
    • Zwierzak musi być nakarmiony, napojony, zadbany i wypoczęty w celu podjęcia podróży. Więcej informacji w pomyśle – Zwierzaki.

    Jest to wstępne lista możliwych teleportacji. Można do tego dodać latanie magicznym dywanem, bądź lewitację i lot dzięki niej. Nie można zapomnieć także o kominkach!

    PS. Wszystkie wyżej wymienione metody są przeznaczone na okres po skończeniu szkoły, a także do hardej obróbki. 🙂


  • Administrator

    Dzięki, wygląda to dobrze 🙂 Nie jestem przekonany do zwierząt, czym różniłyby się od mioteł? Może przydałaby się tabelka z plusami i minusami każdego rodzaju transportu. Portale i teleportacja grupowe też wyglądają podobnie, może portale powinny powstawać samoistnie na godzinę/dzień/tydzień?

    Teleportację można by też wykorzystać w pojedynkach.



  • W kwestii zwierząt. Przed oczami miałem taką wizję, iż zwierzęta nie będą tylko jako środek transportu, a także jako po prostu zwierzak. Gracz musiałby nim się zajmować, karmić, poić, opiekować się i itd. W zamian, zwierzak będzie mógł dawać składniki alchemiczne, bądź będziemy mogli nim podróżować. A kto wie, może wykorzystać go do walki? Jako wsparcie? 😄 Dużo opcji jest, aby móc to fajnie poprowadzić.

    Odnośnie portali i teleportacji grupowej. Nie jestem przekonany do samoistnych portali. To byłoby zbyt łatwe. Za łatwe. 😄 A odnośnie różnicy między tym, a tym. Zamysł jest taki, aby przy teleportacji grupowej, móc teleportować kilka osób naraz. A w przypadku portalu, to żeby każdy mógł z niego skorzystać. Możliwe, że to nie jest zbyt duża różnica, jednak są to dwie różne drogi, w które gracz mógłby pójść. 😜


Zaloguj się, aby odpowiedzieć
 

Użytkownicy online