Nawigacja

    Forum gry wizards-rpg.pl
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Kalenmoth
    3. Najlepsze
    • Profil
    • Więcej
      • Obserwowani
      • Obserwujący
      • Tematy
      • Posty
      • Najlepsze
      • Grupy

    Najlepsze posty napisane przez Kalenmoth

    RE: Kilka słów o klimacie.

    Siemka,
    W sumie myślałem trochę o klimacie niedawno, a raczej o rozplanowaniu umiejętności takim wstępnym.

    Co do:

    Punktu 1.

    Większa ilość Kart Postaci - nie widzę problemu. Chociaż na początek powinna być aktywna jedna i jakaś zależność powinna odblokowywać 2 i kolejną.(pisze kolejną, bo nie wiem czy będą 2 karty, czy 3).

    Odnośnie tego odblokowania, to na razie świtają mi 3 pomysły:

    - Ustalenie ilości znaków, które należy na klimacie napisać(czyli sumowanie wszystkich wiadomości napisanych przez gracza na czacie i podliczanie znaków, które zapisał) Później następuje zerowanie i trzeba uzbierać 2-3 razy tyle ilości znaków. Sumowanie oczywiście z obydwu kart postaci
    O ile to w ogóle jest możliwe 😜

    Z tym że wiadomo klimat jest różny i są osoby, które piszą na klimacie dłuższe wypowiedzi i są tacy którzy piszą krótsze. Są gorsi w klimacie i lepsi, wiec pozostaje pytanie, czy taki system jest sprawiedliwy lub czy słabsi gracze się nie zniechęcą, że jeszcze tyle im zostało do napicia tych znaków.
    Pojawia się również problem robienia wątków na odwal się, żeby tyko nabić odpowiednia ilość znaków.

    - Zgłoszenie przez gracza do rangowego chęci posiadania drugiej i kolejnej Karty Postaci, no i właśnie ocena przez rangowych czy dana postać może/powinna dostać dostęp do drugiej karty. A to by się oceniało w np. taki sposób, czy dana osoba w ogóle udziela się na klimacie, czy potrafi chociaż w jakimś stopniu panować nad postacią i radzi sobie z jej prowadzeniem.

    Ta opcja będzie pewnie najbardziej kontrowersyjna i wielu graczy będzie miało do tego ale, zresztą nikt nie jest idealny i każdy popełnia błędy rangowi również.

    - Czas po którym odblokowywują się nowe karty postaci.

    Piszemy pierwszą KP. Później po 3 miesiącach od napisania i zaakceptowania Karty Postaci na klimacie pojawia się możliwość założenia Drugiej Karty, a po 6 miesiącach Trzeciej Karty.
    No i tutaj kto chce to skorzysta, kto nie chce nie skorzysta. Z tym, że Karty mogą zostać odebrane/czasowo zablokowane kiedy gracz nie będzie sobie radził, cos nabroi itd.
    No i jak wiadomo pisanie między swoimi postaciami z karty raczej nie ma według mnie racji bytu.

    Co do tego co tyczy się umiejętności gracza na klimacie, myślałem o tym niedawno i wymyśliłem coś takiego:

    Przy pisaniu Karty Postaci i uzupełnieniu danych, opisu, historii itd. Wchodziłoby się na dział z umiejętnościami:

    - Zaklęcia

    I tutaj pojawiałaby się tabela zaklęć, ale nie taka zwykła, podzielona na ramki rocznikowe:

    Zaklęcia pierwszego roku: Lista tam np. 8 zaklęć
    Zaklęcia drugiego roku: Lista 4 zaklęć
    itd.

    Albo zamiast 7 ramek, 3 ramki i tak:

    • Zaklęcia 1-3
    • Zaklęcia 4-5
    • Zaklęcia 6-7 z tym, że w ostatniej tabeli będzie opcja

    "Wyjątkowe zaklęcia":

    Lista zaklęć najtrudniejszych trudnych, jak np. zaklęcia uzdrawiające itd.
    I teraz tak, by zdobyć takie zaklęcie albo forma losowania kostką, wybór liczby i ślepy los uda się, czy nie. Bądź opcja wyuczenia się zaklęć, ale na pewno z nauczycielem i będzie trzeba poświęcić na to sporo lekcji.

    I teraz dochodząc do sedna po co ta lista.
    Zależnie od klasy, którą się wybierze uaktywniają się nam te ramki.
    Z każdej ramki możemy wybrać kilka zaklęć, na pewno nie wszystkie, które nasza postać będzie potrafiła. I dajmy na to z pierwszej ramki wybiera spośród 10 zaklęć 5. I te zaklęcia postać może śmiało na klimacie używać, chociaż mam nadzieje, że gracze też wezmą pod uwagę okoliczności kiedy dane zaklęcie rzucają i czasem im po prostu nie wyjdzie 😉

    Na zasadzie takim:

    Klasa 1-3 Wybierz 5 zaklęć
    Drętwota +
    Alohomora +
    Confundus +
    itd.

    Klika się plusik zaklęcie zostaje przypisane do Karty Postaci. Wtedy zamiast plusika pojawia się napis dodano. Liczba zaklęć 3/5 itd.
    No i teraz co dalej?

    Później w karcie pojawiają się wszystkie zaklęcia z tym, że te opanowane podświetlają się, a reszta jest wygaszona.

    Przy każdym wygaszonym zaklęciu pojawi się liczba, co będzie oznaczała ta liczba?
    Liczbę punktów jakie będzie trzeba uzbierać by opanować dane zaklęcie ucząc się go na klimacie.
    Np. Drętwota 0/10

    I teraz tak, gracz będzie mógł się uczyć zaklęć z 3 źródeł:

    • Książka
    • Inny uczeń, który zna zaklęcie, którego chcemy się nauczyć. Postać takiego gracza uczy nas tego zaklęcia, podpowiadając, opisując ruchy rózdżką itd.
    • Nauczyciel/Postać Klimatyczna prowadzona przez rangowego

    Jak będą naliczane punkty?
    Ja proponowałbym coś takiego:

    • Książka – sucha nauka 0,5 punkt za każdą sesję
    • Inny uczeń – 0,5-1 punkt zależnie od jakości lekcji 😜
    • Nauczyciel - 1,5-2 punkty zależnie od zaangażowania gracza w naukę.

    Z tym, że to nie będzie na zasadzie 1 wpisu, tylko ustali się, że np. będzie trzeba napisać 6-9 wypowiedzi z określoną liczbą zdań(jak będzie mało zdań, to wtedy większa ilość wypowiedzi), czy tam tym co musi zostać zawarte.
    MOŻE SIĘ W CIĄGU DNIA ODBYĆ JEDNA LEKCJA DOTYCZĄCEGO WYBRANEGO ZAKLĘCIA.
    Można się pouczyć innych, ale np. nie więcej, niż 3-4.

    I wiadomo im zaklęcie trudniejsze, z wyższej księgi ,tym trudniej się go nauczyć i trzeba więcej punktów.

    No i teraz tak:
    Punkty będzie przyznawać ranga z adnotacją kiedy, o której ją przyznał i za co.
    W profilu gracza po przyznaniu punktów pojawi się liczba:

    Drętwota 3,5/10 przy najechaniu mógłby pojawiać się dymek z adnotacją

    2p – przyznane dnia tego i tego o tej godzinie za sesje z nauczycielem
    1p - przyznany tego i tego dnia za naukę z innym uczniem
    0,5p – przyznany tego i tego dnia za naukę z książką

    Zaklęć można nauczyć się wszystkich ze swojego rocznika i tych niższych.

    Pozostaje jeszcze kwestia graczy z niższych roczników, czy będą oni w stanie nauczyć się zaklęcia z wyższego rocznika.

    Tutaj proponowałbym takie rozwiązanie:

    Jeżeli postać dobrze czuje się w zaklęciach(informacja w KP), wtedy może się nauczyć 2 zaklęć z wyższego rocznika, z tym że jeżeli postać jest z 3 roku, nie może nauczyć się tego z przedziału 6-7. A jeżeli nie ma takiej informacji, może wtedy opanować 1 zaklęcie.
    Jednak z pewnym zastrzeżeniem, że zaklęcia z wyższego rocznika można się nauczyć, tylko wtedy, jeżeli postać ma opanowane minimum 75% zaklęć z rocznika swojego i 90% z rocznika niższego(jeżeli taki występuje).

    Plus ewentualnie w ramach nagrody, można by było komuś przyznać dodatkowe zaklęcie, którego mógłby się nauczyć.

    A co to tego udowadniania nauki, to ta opcja z zaznaczaniem i przesyłaniem wątku byłaby fajna. Ewentualnie zgłaszanie rangowemu przez gracza/y, że o tej i o tej rozpoczął się wątek nauki zaklęcia.
    Chociaż w grę wchodziłaby opcja też osobnego czatu Sala Lekcyjna gdzie uczniowie mogliby się uczyć, zapraszać też kogoś do nauki(osobę, która gdzieś tam przewija się po czacie klimatycznym, a nie, że nagle gracz x pojawi się w Sali znikąd), bądź nie.

    Ciekawa opcja byłoby gdyby zaklęcie we wpisie gracza na czacie klimatycznym podświetlałoby się na np. czerwono kiedy np. w jego KP nie widnieje ono jako opanowane. Wiadomo, że mógłby o nim po prostu wspominać, czy uczyć się go ale ułatwiłoby to prace rangowym i dało sygnał graczom, że tego zaklęcia postać innego gracza nie mogła/może użyć.

    - Eliksiry

    Z eliksirami podobnie jak z zaklęciami.

    - Posiadane Przedmioty

    Tutaj lista przedmiotów jakie posiada postać. Może też podobnie jak na zasadzie z zaklęciami, będzie lista 10 przedmiotów i będzie można wybrać dajmy na to 5
    m. in. Miotła, Sowa, i inne.

    No i plus oczywiście tutaj będzie możliwość dopisania przedmiotu przez rangowego, jeżeli jakaś postać uzyska nowy przedmiot lub np. odebrania jakiegoś gdy postać przedmiot zniszczy, utraci, czy zdecyduje się oddać jakiś przedmiot. Z tym, że innej postaci można oddać, tylko jeden przedmiot i inna postać może przyjąć tylko jeden przedmiot(dotyczy to też sytuacji kiedy 3 gracz, chce oddać postaci jakiś przedmiot, nie może tego zrobić), by uniknąć tego, że ktoś zrobi KP tylko po to, żeby innej osobie przekazać brakujące jej przedmioty 😉 By uniknąć sytuacji, że na zasadzie darowizny postać dorabia się wszystkich przedmiotów.

    - Dodatkowe umiejętności

    • Animag
    • Metamorfomag
    • 1/4 Willi – tutaj będą 2 umiejętności Willi do wyboru i łączyć się to będzie z utratą statusu o czystej krwi postaci, jeżeli postać taki status posiada. I to jest na zasadzie poniesienia takiego kosztu, bez względu na to jak postać by czystej krwi nie była.

    Co do innych umiejętności to Wilkołak, Wampir itd. mnie nie przekonują.

    Na to jeszcze nie mam pomysłu, czy na zasadzie losowania, czy może podania złożonego przez gracza i spełnienia warunku jakim będzie napisanie dobrego opisu swojej umiejętności

    -Przypisy/Uwagi – ta opcja tylko dla rangowego, który będzie mógł napisać jakieś wydarzenia, które postać przeżyła na klimacie np.:

    -Odebranie miotły do 30 kwietnia 2019 za niebezpieczne praktyki i zniszczenie płotu w Chatce. Później następowałby wpis: Zwrot miotły bla bla. I wygaszony status miotły z KP, wracałby na podświetlony.
    I MAM NADZIEJE, ŻE COŚ TAKIEGO MOŻLIWE JEST DO ZROBIENIA PRZEZ ADMINA 😛

    Punkt 2. Chyba w sumie powyżej opisałem jakbym to widział 😜
    Punkt 3. Jak wyżej. Dodam tylko, że konto będzie dozwolone i tak jedno, żadnych multikont.

    Punkt 4.
    Według mnie raczej powinno się grać uczniami na klimacie, ewentualnie jeżeli ktoś się wyróżni swoją gra klimatyczną, będzie mógł się starać o posadę Praktykanta, czyli postaci uczącej się od Profesora/Pielęgniarki/Bibliotekarki itp. Zależnie od tego czego dotyczy praktyka.
    Nie widzi mi się granie dorosłymi postaciami poza szkołą, do tego potrzebna by była odrębna Fabuła.

    Co do zasad.
    Wiadomo zasady muszą być ale...

    Zwiedzanie szkoły i inne rzeczy łamiące regulamin, ale nieszkodliwe, w stylu włóczenie się, niewinna nauka, spędzenie razem czasu, szukanie składników, podziwianie fauny i flory okej.
    Jednak by tego nie nadużywać... Osoby, które będą chciały zrobić coś takiego będą musiały liczyć się z tym, że taki wątek może im się nie udać.

    Proponowałbym w tym celu udział kostki z 10 oczkami:

    - 1-5 nie udaje się wejść, postacie wchodzą ale coś się wydarzy, zaatakuje jakieś zwierze, natrafimy na gajowego itp.
    - 6-10 udaje się wejść bez konsekwencji, nie natrafimy na przeszkody, chociaż może się pojawić wpis, o przewróconym drzewie, albo jakieś zablokowanej ścieżce, być może znalezienie czegoś,mogłaby być też opcja interakcji komenda, gracze. W stylu gracze coś robią z ZL i nagle leci komenda, że coś jest na polanie i opcja podchodzą, podnoszą, olewają itd. Zależnie od tego co sie wybierze i jaka to będzie sytuacja coś się wydarzy, może to być coś miłego, a może też ktoś zostać ranny, albo przygoda może zostać zakończona.

    Oczywiście opcja z "bezpiecznym" chodzeniem po lokacji, bez ingerencji komendami ze strony rangi. Będzie działać do czasu, aż ktoś inteligentny inaczej nie zdecyduje zaatakować np. gniazda akromantul, czy zrobić krzywdy np. jednorożcowi. Wtedy z całą stanowczością zostaną podjęte kroki(przez range obserwującą czat) w celu przerwania rozgrywki, usunięcia postów jeżeli dyskusja pójdzie za daleko.

    A nawet gdy z pełną świadomością, iż za wielkich szans nie ma na pokonanie np. 4 akromantul rozważyć opcję losowania kostką i uśmiercenia takiej/takich postaci, czy wysłania jej/ich na dłuższy pobyt do SS. Np. 1-2 śmierć postaci 3-4, 1 tygodniowa blokada KP, bo postać jest nieprzytomna w SS i później kolejny tydzień, dwa po odblokowaniu musi spędzić czas w SS.(do każdej postaci losowanie występuje indywidualnie)
    Chociaż tyle o ile opcja ze śmiercią mogłaby nie przejść tak losowanie 1-2 mogłoby się skończyć blokadą KP na 2 tygodnie plus pobytem 2 tygodniowym później w SS.

    No ale jak ktoś będzie chciał cos spalić, zepsuć itd. w jakiś znaczący sposób naruszyć struktury działania/funkcjonowania czegoś. Z automatu trafi na jakiś opór, czy to Irytek, Filch, Prefekt, Profesor, Dyrektor itd.

    Jedynie problemem byłby to, że niektóre osoby mogłyby to zrobić kiedy rangi nie ma, bądź jest zajęta czymś innym i nie może zareagować.
    Wtedy losowałoby się kostką po czasie i to by skutkowało kasowaniem wątku, jeżeli wyszłaby opcja niepowodzenia, bądź gracze zrobili coś typu jak z akromantulami, gdzie sami z własnej woli atakują i wygrywają z nimi starcie, a nie są na tyle wyszkoleni by to zrobić. Muncz.

    Nie jest tez to super sprawiedliwe, bo ktoś rozpisze dobry wątek, a będzie musiał zostać skasowany. Z drugiej gdyby np. brać pod uwagę, że wątek jest okej, nic się takiego nie wydarzyło złego i zostawić to tak jak jest.... Mogłaby wyniknąć sytuacja, gdzie gracze specjalnie zaczynaliby prowadzić wątki kiedy rangi nie ma i każda ich podróż do jakieś lokacji kończyłaby się sukcesem.
    A wiadomo każdy jest tylko człowiekiem i może być taka sytuacja, że ranga przeoczy lub jej nie będzie.

    Na klimacie w ogóle nie powinno być akcji erotycznych, a na pewno nie pewnych aktów. I nie mam tu na myśli, przytulania, całowania, wyznawania miłości etc. Jeżeli ktoś chciałby prowadzić takie wątki, to jedynie na PW i bez wspominania o nich na klimacie. To nie tego typu czaty, ani gra.

    Wracając do świata uczeń i dorosły. To najpierw skupiłbym się na świecie uczniowskim jeżeli On się uda i będzie duże zainteresowanie światem dorosłych, wtedy można o nim pomyśleć.

    Punkt 5.

    Nie widzę problemu, żeby gracze tworzyli artykuły do gazet. Co do publikacji, no to wszystko zależałoby od jakości tekstu. Mogłyby być działy skupiające się na tym co dzieje się w szkole i poza nią.

    Co do planów to można by było zrobić plany dla klas 1-7 tak żeby każdy wiedział kiedy ma lekcje, chociaż czy gracze by się do tego stosowali trudno powiedzieć.

    Ogólnie co do klimatycznego klimatu, to podobałaby mi się opcja jakiś zadań i eventów.
    Np. Na błoniach leży na polanie ranny jednorożec i gracze mogą mu pomóc.
    Na zasadzie ktoś zostaje przy rannym jednorożcu, ktoś biegnie po nauczyciela itp.

    Plus chyba będzie trzeba rozdzielić punktację domów na mechaniczną i klimatyczną. Będą punkty które będzie się zbierało tylko dla klimatu i punkty tylko dla mechaniki.

    Punkt 6.

    Na początek jednak wolałbym jeden czat klimatyczny, później jeżeli graczy pojawi się naprawdę wiele, można by było utworzyć dodatkowy/e.
    Z tym, że jak już wyżej wspomniałem mogłyby być dodatkowe czaty treningowe, lekcyjne, które mogłyby być uruchamiane w razie potrzeby. Na które mogliby mieć wstęp wszyscy, lub tylko osoby zaproszone, a reszta obserwowałaby wątek.

    Imię i Nazwisko postaci klimatycznej na czacie spoko, plus jak Aqu wspomniał opcja najechania i sprawdzenia nicku takiej osoby klimatycznej.

    Punkt 7.

    W sumie jakoś po Bitwie wdaje mi się odpowiednio, ale na pewno Hog byłby uruchomiony od razu i naprawiony w większym lub mniejszym stopniu. W sumie czasy przed HP też byłyby okej, ale to generowałoby problemy, trzeba by było doskonale opracować kto wtedy uczył, jak wyglądał świat itd.
    Nie biorę w ogóle pod uwagę Przeklętego dziecka, bo nie uznaję tego za kanon xD

    No i to chyba tyle, mogłem o czymś zapomnieć najwyżej dopiszę.
    Mam nadzieje, że wszystko napisałem w zrozumiały sposób.
    I z góry przepraszam za literówki, czy tam błędy interpunkcyjne 😛
    Na pewno z klimatem przyda się pomoc, jeżeli chcemy stworzyć coś WOW.

    napisane w Dział Klimatyczny •
    RE: Informacje o starcie gry
                                                **INFORMACJA!**                              
    

    Gra się tworzy, trwają już pierwsze testy. Potwierdzam jako naoczny świadek.

    Są błędy i właśnie pracujemy nad ich wyłapaniem i poprawieniem.

    Nie mam na razie konkretów, ale mogę napisać, że powoli idzie to już do przodu 😄

    napisane w Ogłoszenia •
    RE: Informacje o starcie gry

    Otworzyłem dział z błędami dotyczącymi gry, wiec tam możecie je zgłaszać. Dział klimatyczny też został włączony.

    Nic tylko zwiedzać, zapoznawać się z tematami i udzielać po starcie gry 😜

    napisane w Ogłoszenia •
    RE: Zmiana domu

    Zmiana domu okej, ale też jestem za monetami 😜

    Na monety nie trzeba wydawać pięniedzy z reala, bo monety też sie dostaje za dzienne logowanie.

    I nie ma opcji zeby zmiana domu kosztowała 100 zł. To co było pisane na czacie było żartem.

    napisane w Pomysły •
    Cennik - Sklepy

    Cennik - Sklepy

    Ul. Przyprostokątna:

    7425208527ffd.png

    27620b738e094.png


    9bac092105422.png

    f08c5a44a8fe8.png


    c3d0c83ab6f6d.png

    3f686ec3e6a62.png


    badcaf9e0c670.png

    62f0522b713d3.png


    69122786_1530740843734560_1845645638633521152_n.png

    67901389_2551375441547301_8751092794421936128_n.png

    napisane w Poradniki •
    Informacje odnośnie Klimatu

    Póki co Strefa Klimatyczna jako tako będzie nieczynna.

    Dopóki nie utworzymy wspólnymi siłami fabuły, nie obsadzimy ram czasowych.

    Niestety cierpię na braki czasu, więc nie jestem w stanie sam tego wszystkiego ogarnąć. Poza tym chyba nawet lepiej będzie stworzyć coś razem 🙂

    napisane w Dział Klimatyczny •
    RE: Walka z potworami

    Mechanika KP jest trochę inaczej skonstruowana i zależy od poziomu jaki prezentuje dane zaklęcie, ponieważ tutaj walka opiera się w głównej mierze na walkach zaklęciami. Od ich siły zależy jak sobie radzimy z danym przeciwnikiem i ile obrażeń mu zadajemy. Jedynie losowością pozostają uniki, mamy na nie 30% szansy. Polecam samemu spróbować walki i się przekonać.

    napisane w Pomysły •
    RE: Drzemki

    Ten system działa na tej zasadzie, ponieważ są eliksiry i one uzupełniają paski o mniejsze wartości punktów, zależne od rodzaju eliksiru. Dodatkowo w szkole jest możliwość (po ukończeniu odpowiednich lekcji) tworzyć własne eliksiry, więc dodawanie energii/życia nie jest jakieś bardzo czasochłonne. Można również przesyłać sobie z graczem przedmioty(jeżeli znajduje się z nim w tej samej lokacji), więc zawsze można od kogoś kupić/pożyczyć/dostać etc. eliksir.

    napisane w Pomysły •
    RE: Walka z potworami

    Nie ma tu takich statystyk. Co poziom otrzymuje się Punkty Nauki, które przydziela się w konkretne(według swojego uznania) zaklęcia/eliksiry/składniki. One nadają właśnie siłę zaklęć, to ile eliksirów można wytworzyć za jednym razem. np. Każde 100% eliskiru to 1 eliksir. Mając dajmy na to podniesiony poziom na 200% danego eliksiru, gwarantuje to nam wytworzenie 2 sztuk. Gdy mamy np. 220% gwarantowane 2szt + 20% szansy na kolejną 3 sztukę. Podobnie jest z szukaniem składników do eliksirów.
    Punkty Nauki poza nowym poziomem, można zyskać pijąc Eliksir Mądrości, czy w Pokoju Życzeń.

    napisane w Pomysły •