Walka z potworami

Tutaj fajnym pomysłem jest zaczerpniecie mechaniki rzutu kością. Zamiast zero-jedynkowego trafiłeś, lub nie, rzut kością na wzór D&D. Dlaczego? Można oczywiście zrobić tak, że 0-10 Nie trafia, a 11-20 trafia. Jednak zupełnie inaczej patrzysz na to, gdy rzucisz 9 na kości lub 11. Wtedy masz z tego więcej frajdy, bo wiesz, że o mały włos Ci się udało, lub nie. Gdyby jeszcze określone wyniki okrasić odpowiednim opisem np. Kompletnie nie trafiłeś, chybiłeś o włos, w ostatniej chwili Ci się udało, pewnie trafiłeś przeciwnika etc. to byłoby barwnie, niż trafiłeś-zabiłes. Można przy pewnym trafieniu dodawać uderzenie krytyczne x2, lub przy najsłabszym wyniku jakieś zabawne gafy, że różdżka Ci wypadła z dłoni i zanim ja podniosłeś, potwór już Ci zadał cios.

Mechanika KP jest trochę inaczej skonstruowana i zależy od poziomu jaki prezentuje dane zaklęcie, ponieważ tutaj walka opiera się w głównej mierze na walkach zaklęciami. Od ich siły zależy jak sobie radzimy z danym przeciwnikiem i ile obrażeń mu zadajemy. Jedynie losowością pozostają uniki, mamy na nie 30% szansy. Polecam samemu spróbować walki i się przekonać.

@Kalenmoth czyli bardziej poziom zaklęć, niż statystyki typu siła, zręczność etc?

Tutaj nie masz statystyk typu siła, zręczność itp. są tu właśnie zaklęcia, eliksiry, czy zbieranie składników i to się rozwija 😛

Nie ma tu takich statystyk. Co poziom otrzymuje się Punkty Nauki, które przydziela się w konkretne(według swojego uznania) zaklęcia/eliksiry/składniki. One nadają właśnie siłę zaklęć, to ile eliksirów można wytworzyć za jednym razem. np. Każde 100% eliskiru to 1 eliksir. Mając dajmy na to podniesiony poziom na 200% danego eliksiru, gwarantuje to nam wytworzenie 2 sztuk. Gdy mamy np. 220% gwarantowane 2szt + 20% szansy na kolejną 3 sztukę. Podobnie jest z szukaniem składników do eliksirów.
Punkty Nauki poza nowym poziomem, można zyskać pijąc Eliksir Mądrości, czy w Pokoju Życzeń.

Zaloguj się, aby odpowiedzieć