Gdy już mamy cechy, to przypisuje się Umiejętności. Zasada jest prosta. Skróty jeszcze nie są zrobione, ale w umkach macie w nawiasie w powyższym poście np. (Int), (Nim) etc. Oznacza to, że do tej umiejętności dodajemy bonus z Cechy.
np. Jeżeli mamy Siły 5 to do wszystkich Umiejętności z wykorzystujących Siłę dajemy 5 bazowo. W tym przypadku jest to Atletyka tylko.
TESTY:
najważniejsze są testy. np.
*Karolina chce przeskoczyć przez wysoki płot co odpowiada za Akrobatykę. Rzuca więc 2k6 na Akrobatykę, czyli 2 razy kością sześciościenną. Wyrzuciła łącznie 6. Jej Akrobatyka wynikająca z Siły to jednak 5, więc jej się nie udało. Musiałaby wyrzucić tyle co Akrobatyka lub mniej, czyli 5 i mniej. Mistrz Gry może to opisać, że Karolina już niemal przeskoczyła (bo było blisko), ale w ostatniej chwili zahaczyła szatą i wystający w murze pręt i upadła. Opis zależy od MG, ale generalnie można tu pofantazjować. Zasada jest taka. Im większa różnica w wynikach, tym większa porażka lub sukces. W tym wypadku miała na kościach 5, ale niewiele jej brakowało, bo ma 4 Akrobatyki.
Inna sytuacja, gdy się uda i różnica jest większa:
Może się jednak okazać, że Karolina wcześniej wykupiła za Punkty Doświadczenia 4 pkt. Akrobatyki, ponieważ przewidziała, że może jej się przydać. Ma zatem 9 punktów, a nie 5. Wówczas przy rzucie 6 jej się udało, ponieważ rzuciła mniej niż jej graniczna zdolność z Akrobatyki (9 pkt). Co więcej, różnica jest spora, bo nie wynosi 1 pkt. tylko 4, ponieważ 9-5=4 (9 czyli punkty Akrobatyki minus 5, czyli rzut z kości równa się 4). Można powiedzieć, że odniosła sukces i bez problemu przeskoczyła z wyraźnym zapasem - to była dla niej bułka z masłem.*
WALKA
Walka odbywa się podobnie, ale na zasadzie testów przeciwstawnych. MG wymyśla przeciwników. Gdy gracze walczą z przeciwnikami to obie strony rzucają kościami. Jeżeli gracz atakuje to rzuca 2k6. Jeśli rzuci mniej niż Zręczność przeciwnika to rzut się nie udał. Jeżeli rzuci więcej niż jego Zręczność, to przeciwnik nie uniknął zaklęcia, ani nie zdążył go odbić.
Wówczas rzucamy na ilość obrażeń.
Tak to póki co widzę. Sporo napisałem, ale to podstawy jedynie. Może ktoś z czasem pomoże opracować taki system i będziemy mogli w niego grać np. na Discordzie czy TeamSpeaku.
Przy okazji szukam osób chętnych do przetestowania